Optagelsesprocedure

Når skolen har modtaget skolekontrakten i udfyldt og underskrevet stand, bekræfter skolen modtagelsen, sender opkrævning af administrationsgebyr på 1.200 kr. og opfordrer samtidigt til, at elev og forældre træffer aftale om at besøge skolen, hvis dette ikke er sket på et tidligere tidspunkt. Efter dette besøg kan eleven optages, hvis der er ledige pladser.

Først når skolekontrakt, administrationsgebyr og depositum er modtaget, er eleven endeligt optaget på det ønskede kursus.

Elevbetaling (skolepenge)

Elevbetalingen kan ses og egenbetalingen beregnes på Efterskolerne.dk Klik her

Fra elevbetalingen trækkes den statslige elevstøtte samt evt. anden form for støtte. Det beløb, som forældrene herefter skal betale, kaldes egenbetalingen. Elevstøtten til elever under 18 år er ikke skattepligtig for hverken elev eller forældre. Skolen ansøger om elevstøtten. Afbryder eleven kurset efter mindre end 2 ugers ophold ydes ingen elevstøtte.

Administrationsgebyr og depositum

I forbindelse med optagelsen betales et administrationsgebyr. Beløbet opkræves af skolen umiddelbart efter modtagelse af indmeldelsen. Er administrationsgebyret ikke indbetalt rettidigt, bortfalder ansøgningen uden yderligere varsel.

Gebyret tilbagebetales ikke, hvis man fortryder indmeldelsen.

Til sikkerhed for opfyldelse af elevens/forældrenes/værgens forpligtelser i henhold til skolekontrakten skal der indbetales et depositum året før skolestart.

Se obligatoriske udgifter her

Såfremt depositum ikke indbetales rettidigt jf. opkrævning fra skolen, anses ansøgningen som bortfaldet.

Depositum tilbagebetales ikke, hvis man fortryder indmeldelsen.

Depositum tilbagebetales senest 14 dage efter et fuldført og afsluttet kursus efter modregning af eventuelle skyldige elevbetalinger, erstatningskrav m.v.

Betaling af øvrige udgifter ifm. skoleopholdet ses også på dette link

Framelding, udeblivelse, opsigelse, misligholdelse, bortvisning m.v.

Efterskoleopholdet kan af elev/forældre varsles afbrudt/opsagt med 4 ugers varsel til udgangen af en kursusuge. Statsstøtte for disse sidste 4 uger gives kun, hvis eleven fortsætter sit skoleophold indtil det varslede ophør. Depositum tilbagebetales ved rettidigt varslet afbrydelse af skoleopholdet.
Ved bortvisning pga. misligholdelse af skolens regler eller afbrydelse af opholdet med mindre end 4 ugers skriftlig varsel, mistes depositum, og der skal betales 2 ugers skolepenge uden statsstøtte.

Misligholdelse af skolekontrakten foreligger, såfremt eleven afbryder efterskoleopholdet uden det ovenfor anførte varsel, eller hvis eleven overtræder skolens regler eller landets love, undlader at efterkomme skolens påbud og anvisninger eller i øvrigt udviser en adfærd, som er uforenelig med skoleopholdet. Skønner ledelsen at der foreligger grov eller gentagen misligholdelse, kan skolen med omgående virkning bortvise eleven.

Besiddelse, indtagelse eller påvirkning af hash eller andre euforiserende stoffer samt alkohol, når eleven er i skolens varetægt, betragtes altid som grov misligholdelse. Ved mistanke testes eleven. Skolen forbeholder sig i øvrigt ret til at ransage elevernes værelser i sådanne sager samt i forbindelse med mistanke om tyveri.
Eleverne har pligt til at deltage positivt og aktivt i efterskolelivet. De skal være til stede under hele kurset og kan ikke forvente at få fri udenfor skolens ferier eller forlængede weekends.

Fravær udenfor skolens ferieperioder

Vær opmærksom på at ved fravær pga. ferie udenfor skolens ferieperioder, mister forældrene retten til statslig elevstøtte og skolen mister retten til statslig skolestøtte i den periode, der er fravær.

Derfor vil skolen opkræve:

Skolepenge uden statslig elevstøtte - pr. uge kr. 2.450,-

Statslig skolestøtte - pr. uge kr. 1.200.-

I den forbindelse skal det nævnes, at mandag, tirsdag og onsdag før påske er skoledage, og regnes i den sammenhæng for en hel uge.

Brug af internettet

Ved overtrædelse af lovgivningen omkring copyright ved at hente musik, film mv., samt ved benyttelse af ulovlige hjemmesider, er sagsanlæg samt evt. erstatningskrav elevens/forældrenes ansvar. Skolen forbeholder sig ret til at tjekke indholdet på elevens computer for ulovlige downloads. Elevens computer skal indeholde et antivirus program, fx AVG Free Edition.

Erstatning

Eleven skal erstatte de skader, som eleven forvolder på skolens eller andre elevers ejendom, bortset fra hændelige uheld. Såfremt elevens forældres ansvarsforsikring ikke dækker, forpligter forældre sig til at erstatte evt. skader.

Forældretilsagn

Skolen forbeholder sig ret til at offentliggøre billeder og videooptagelser af eleverne i forbindelse med skolens aktiviteter. Eleven må transporteres i personbil i forbindelse med skoleaktiviteter.

Tilbud om køb af skolefoto sendes til forælders adresse.
Vi tilkendegiver med vores underskrift, at vi er indforstået med, at vores barn deltager i aktiviteter med forhøjet faremoment, såsom skiløb, kanosejlads, klatring, kite-boarding, surfing, bowcombat, badning fra offentlig strand m.v. Skolen har ingen ulykkesforsikring, der dækker Jeres barn.

Vi accepterer ovennævnte regler og vilkår, og forpligter os samtidigt til at betale samtlige skyldige beløb i henhold til vilkårene, herunder betaling ved evt. utidig afbrydelse af skoleopholdet.